måndag 10 mars 2014

Kampen mot vågen

För cirka en månad sedan bestämde jag mig för att gå med i Viktväktarna. Kanske det bästa beslutet jag någonsin gjort? Jag hade tröttnat på att alltid vara "störst" och på kläder som inte passar, att kämpa i provrum med snygga byxor som knappt kom upp över rumpan och att alltid behöva kolla storleken på västarna på handbollsträningarna för att slippa få en som satt som en sporttopp.

När jag för en månad sedan ställde mig på en våg för första gången på två månader så fick jag en positiv överraskning. Det saknades fem kg! Helt underbart och sedan dess har jag tappat fyra kg till med hjälp av Viktväktarna. Många kanske tror att de är jobbigt och att man inte får äta vad man vill, att man inte blir mätt och så vidare. Men de har fel! Jag blir alltid mätt och äter mycket god mat samtidigt som jag tappar i vikt. Om en vecka hoppas jag att jag har tappat tvåsiffrigt. 

Bild från December
Bild från Februari
Förhoppningsvis så ser man någon skillnad mellan de två bilderna =)

1 kommentar:

  1. Härligt Emma, bra jobbat!

    Jag vet flera som kört viktväktarna och trivs otroligt bra med det.

    SvaraRadera